sze
30
Tegnapelőtt, kedden elmentünk este a flamencós helyre. Sajnos szokás szeint addig készülődtem, hogy jól elkéstünk. Én nagyon reméltem, hogy ez olyasmi lesz, mint egy sima koncert, ami úgyis 20 perc késéssel kezdődik, de nem volt szerencsém. Mindenestre a helyen sokan voltak, és sokan álldogáltunk a széksorok mögött. Egyébként ez egy amolyan kocsma, egy külső meg egy belső helységgel. Természetesen nagyon sok külföldi volt, a helyieket az ilyesmi nem nagyon érdekli. Maga a zene meg a tánc az pont olyan volt, ahogy az ember elképzeli, olyan motívumokkal, hangulattal, stb. A zenekar egy gitárosból, egy énekesből és olyan "seggalávalón" doboló fickóból állt, a táncos pedig egy szép fiatal lány volt. A lány az első körben egy fekete ruhát viselt egy világos kendóvel, ami az egész vállát meg felsőtestét is fedte, a második körben pedig egy piros eggyüttest, szoknyát és amolyan kiskosztüm felsőt. Minden ruhája bokáig meg könyökig ért, magasan záródott, és a szélénél fodros volt, szóval szép és nőies, de nem kivágott. Piros kopogós cipője is volt. Sokat kopogott is vele, a zene ritmusára, volt amikor ez volt a tánc lényege. Sajnos olyan sok helye nem volt, mert kicsi volt a színpad, így nagy ugrálás nem volt, de azért így is szép volt az előadás. Azt hiszem, hogy pl a Limits of Control című filmben lévő flamencójelenet (itt látható, embed nincs https://www.youtube.com/watch?v=NU9c_G5cL78 ) az ütősebb, dehát itt egy egész estét kellett megtölteni tánccal, az mégis más, mint egy 2 perces snitt. Mindesetre többször kellett összeszednem az államat a földről:) na és hogy miért nincs fénykép? azért, mert a Jardin de Real-beli kirándulás óta elfelejtettük feltölteni a gépet:( Mindenesetre tetszett nekünk a dolog, és fogunk még menni, de majd akkor, ha másik együttes lesz. 

 
Tegnap általános sztrájk volt egész Spanyolországban. Ez abban nyilvánult meg, hogy reggel a biztonság kedvéért nem mentem be órára (mivel a tanár a múlt héten figyelmeztetett, hogy nehéz lehet bejutni az egyetemre), délután viszont oda és vissza is fél órát vártam a buszra. Közben húztak el mellettem a biciklisták, én meg főttem a napon, hát nem volt egy öröm. Viszont maga a dolog igencsak rendezetten folyt, a kukások még éjfél előtt megjelentek, a szupermarketben is azt láttuk kedden este, hogy nagyban pakolnak ki az alkalmazottak, gondolom, hogy ne legyen ebből baj szerdán. A buszmegállóban ki volt írva, hogy a törvényi előírás szerint 9 és 6 között a normális járatsűrűség 30%-át kell teljesítenük, és bocsánat a kellemetlenségért. Általában több autó és biciklista volt az utakon, a buszokról nagyobb tömegek szálltak le, és sok ember jobb híján a bevásárlását intézte, de szerintem más nem nagyon volt. Az El Mundo weboldala szerint eglsz Valencia tartományban 5 embert letartóztattak, meg talán valami tüntetés is volt előző este Madridban, de aztán rátértek a focira:) Az egyetem egyik bejárata előtt volt sok plakát, ezek főleg vörösfehérek voltak (azt hiszem az itteni baloldal imozgalmak kivették a rrészüket a sztrájk szervezéséből), olyasmik, mint amit egyszer a Xativánál fényképeztem. Mára eltűntek, csak egy-kettő maradt belőlük mutatóba. Arra például nem sikerült rájönnöm, hogy benyújtottak-e valakik valamilyen formális kéréseket mondjuk a kormányhoz, hogy itt szakszervezetek sztrájkoltak-e, vagy akinek eszébe jutott, hogy a kormány mit mondott erre, van-e ennek utóélete, stb. 
 
Estére már meg volt beszélve, hogy a mentorommal, Daviddal, és egy barátjával elmegyünk az egy erasmusos buliba. Kaptunk az alkalmon, mert szerettünk volna minél több spanyolt megismerni. Végülis abban egyeztünk meg, hogy mivel az erasmusos buli egy olyan hangoszenés táncolós drága helyen van (david szerint ezt hívják pub-nak:)), először elmegyünk Davidhoz és ott iszogatunk. Úgyhogy 10-kor meg is jelentünk nála pár sörrel felszerelkezve. ezek azonban hamarosan feledésbe merültek, és áttértünk a rumos kólára. Az este nagyon kellemesre sikerült, David barátja, Victor pl egész jól beszél angolul, csak a kiejtése szörnyű, most értettem meg, hogy mit jelent az, hogy ha valaki úgy beszél, mintha forró krumpli lenne a szájában:) beszélgettünk sokmindenről, pl arról, hogy a fiúk el akarnak menni Spanyolországból, mert úgy érzik, itt a végzettségükkel együtt sincsenek jó lehetőségeik; hogy a skandináv lányok tetszenek nekik, és pl a délamerikaiak nem; hogy szerintek a flamencó zene amiért mi úgy odavagyunk, az csak néhány cigány, akik körbeállva tapsolnak, de a saját néptáncukról is az a véleményük, hogy körben összekapaszkodva egy lépés ide, egy oda az nem nagy cucc. Nem nagyon értették, hog ymi miért vagyunk oda annyira a gyönyörűségtől, hogy ebben a városban vagyunk, erről beszélgettünk, hogy élni meg turistáskodni az két különböző dolog, meg hogy az ember megpróbálhat turista lenni a saját városában is. Victor rajzolt nekünk egy térképet a spanyol borvidékekkel. Kikérdeztük őket a sonkákról, állítólag egybe venni egy combot (uszkve 10 kiló) olcsóbb, és a hagyományos eltartási módja az ilyennek a vékony szelet vákuumcsomagolásban:) Kiderült, hogy van itt is disznóvágás, novemberben, decemberben, és ők is mindenét megeszik a disznőnak, és állítólag itt is a házi cuccok az igaziak. De feltételezzük, hogy itt nem pálinkáznak annyit disznóvágás címen:) tanultunk egy csomó új szót is, amit felírtam a bortérkép mellé, ami aztán poháralátétkén végezte sajnos a nagy vigadalomban:(
Kikérdeztük a fiúkat arról, hogy milyen zenét hallgatnak, sok elektronikus volt közte, kedvencük természetesen David Ghuetta:$  David 20 éves spanyol zenét szeret hallgatni, de külföldi zenét nem nagyon, pl sosem hallot Fat Boy slimről, és a Mettalicáról se nagyon. nem érti a szöveget és így nem érdekes neki. Mindenestere most mér tudjuk miylen a 20 éves spanyol zene, na olyan minta húszéves bárhonnani popzene:) Általában kevés külföldi és kevés régebbi zenét hallgatnak mindketten, bár Victor, talán korelőnyénél fogva, többet. Megint csak azt láttuk, hogy amíg itthon mindenki megpróbál tájékozódni kifelé, addig itt a spanyolok jól elvannak a saját kis világukban (ok, Spanyolország azért nem annyira kicsi). A fiúk egyébként, amikor megtudták, hogy éppen szülinapunk van, meglehetős csinnadrattát csaptak, énekeltek nekünk spanyolul, és megkaptuk a dolog 80-as évek beli, ugrálósgyerekes tinglitangli verzióját is a youtube-ról (a Halász Juditos dal ehhez képest egy mélyenszántó műremek).
 
Amikor már későre járt, átmentünk az erasmuszos buliba. Azt úgy kell eképzelni, hogy van egy terem egy bárral, dugug tömve fiatalokkal, szar zene szól, a terem két végén kivetítő, amin az MTV megy (de persze a zene más). Mindenzért a fiúkról legombolnak fejenként 3 eurót, amit le lehetett inni (1 sör). Táncoltam Lady Gagára. Viszont az ismerkedés könnyen megy, hiszen mindenki "idegen", én is egyből összeszedtem egy kedves olasz lányt a mosdóban, ezen felbátorodva később próbáltam Davidnak is szerválni valakit. Az első kifejezetten szőke lányt megkérdeztem, hogy "Have you met my David?" (Barney Stinson után szabadon:P). Kiderült, hogy igen, már találkoztak, és a lány finn, David meg a skandináv csajokra bukik, szóval minden klappolt. Ennél a pontnál mi Dáviddal leléptünk, a végkifejletet nem volt kedvünk kivárni:)
 
Én nagyon jól éreztem magam, ittam 3 rumoskólát, Dávid viszont az elején meg a végén is ivott söröket, és nos, azok nem jöttek ki egymással teljesen jól... úgyhogy a délig kiszabott alvásidőt nem tudtuk teljesen nyugodtan kiélvezni, de khm... a kapcoslatunk egy új szintre lépett:) Viszont így megtudtam, hogy itt reggel fél 8-kor még épp csak pirkad ilyenkor, és mozgolódás is kevés van. Délben életre ettük magunkat, én behúztam az egyetmre, ahol részt vettem az itteni első rendes számítógépes gyakorlaton, Ada-t tanultam programozni. Viszont így estére mindketten fáradtak és kialvatlanok voltunk, és éhesek is lettünk, és hazai ízekre vágytunk, így összedobtunk egy isteni paprikáscsirkét:) A húsok közt találtam paellához ajánlott kiporciózott csirkedarabokat, ami méretben meg összetételben is remekül megfelelt a célnak (nem csak comb hanem melle meg háta meg minden van benne, kb egy fél csirke öklömnyi darabokban), és minden más szükséges kelléket is találtunk. És amit itten görög joghurt címen árulnak, az ízben eléggé hasonlít a tejfölre (kicsit lágyabb, kicsit savanyúbb, de azért használható). Szóval most szülinapunk alkalmából eltelve lustulunk:) 

A bejegyzés trackback címe:

https://evalencia02.blog.hu/api/trackback/id/tr152335859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siki1982 2010.10.02. 13:59:11

Szerintem egyáltalán nem hasonlít a tejfölre, de érdekes ízélmény volt :)
süti beállítások módosítása