sze

Margit sziget és halak

| Szerző: nellgwyn | 1:29 am

Tegnapelőtt voltunk az itteni Margit szigeten, a Jardin de Turia-ban. A város északi és keleti oldalán végigfut egy széles parksáv,  kicsit a város többi részének szintje alatt, mindenestre hidak vezetik át rajta a forgalmat. Maga a park nagyon jól meg van csinálva, legalábbis az a része, amit mi láttunk. Mindkét oldalán széles út van, amin sok futó és biciklista van, több sokkal, mint otthon a szigeten. Az egyik oldalon úgy láttuk, hogy az uút közepén a térkövek egy része ki van szedve és valami más anyaggal van beborítva ott az út. A futók azon futottak, a gyalogosok meg jobbára mellette sétáltak, szóval valószínűleg ez valami speckó futópálya-anyag. Rá is mentünk, de nem tudtuk eldönteni. Mindenestere nagy kedvem támadt futkározni rajta, majd kipróbálom. A park másik oldalán csak sima beton van azt hiszem, de azon is sokan futottak. A szobrok is nagyon tetszenek a parkban.

Magában a parkban meg mindenféle tökjó dolog van, például minigolfpálya, egy kerékpár/gördeszka aréna, enyhébb meg komolyabb félcsövekkel (az egyik annyira mély és meredek, hogy a gyerekek azt játsszák, hogy kit tudnak-e egyáltalán jönni belőle). Vannak játszóterek, és van egy hatalmas nagy mászóka,  ami Gullivert formázza, először nem is tudtik mi az, csak láttuk a hídról, hogy van ott egy nagy színes izé.  Homokozó van körülötte, és estére bezárják, de majd megnézzük egyszer nappal. vannak lépcsők rajta meg csúszdaszerű részek, tök jónak néz ki.

Mivel a park az autótak szintje alatt van, és hidak szelik át, olyan az egész, mintha egy folyó medrében lenne. A térképen is úgy néz ki, mintha az óváros anno egy folyó kanyarulatába fészkelődött volna bele, és onnan nőtt volna ki.

A park kelet felé eső végén pedig ott áll a Ciudad de Siencias y Artes, a tudományos és művészeti múzuem-komplexum, ami 3 épületből áll. ha az ember Valenciai képekre keres, akkor általában a művészeti múzeum épületéről talál képet, ami kicsit úgy néz ki, mintha a Sydney operaház lenne, mert héjas szerkezete van, de közelebbről inkább olyan mint egy hajóváz egy biciklis bukósisakban. Mindenestre nekünk nagyon tetszik és alig várjuk hogy megnézhessük közelebbről. mellette van egy félgömb alakú éplület amiben nem tudom mi van, és egy kevésbé excentrikus épületben a tudományos múzeum. ebből egy nagy hajóorr-szerű fehér oszlop emelkedik ki, amit sodronyok tartanak, kicsit olyan mint egy függőhíd, nem tudjuk, mire szolgál, de nagyon szép. A félgömb és a bukósisak közt egy felüljárón autóút is fut, távolról irtó futurisztikus a látkép, mintha a Jetson családból lenne kivágva:)

A park mellet és főleg a túloldalán hatalmas épületek állnak, kevésbé futurisztikus felhőkarcolófélék, több közülük lépcsőzetes, és főleg nagyon nagyok. Eleve minél kijebb megy az ember a városból, annál ínkább eltűnnek az összefüggő épületsorok és felváltják őket magukban álló hatalmas épületek. Például az egyetem campusán sincs még véletlenül sem két hasonló, ahogy nőt az egyetem, egyre másra húzták fel egymás mellé a házakat. Jobban hasonlíta a budaörsi tesco-metro-ikea környékre, mint az eltére vagy a bme-re.

Az épületeken itten nem győzök csodálkozni, nagyon szépek. A legtöbbjük piros vagy barna vagy sárga, vagy korallszínű és ettől az egész városnak olyan meleg hangulata van. Sokkal jobban rendben vannak tartva, mint Budapesten (bár igazából a városnak csak egy részét láttam eddig). Az itteni épületek is porosak a forgalmtól, de 15 éves por van rajtuk, nem 55. A nagyobb utak is sokkal szélesebbek, és pálmafák vannak rajtuk, és az ember kényelmesen megnézheti a szemközti házakat, nem kell a nyakát tekergetnie. Nekem az az érzésem, hogy itt a házak optikailag függőlegesen vannak tagolva, és így inkább magasnak és karcsúnak tűnnek, és nem telepednek ré az emberre. Mondjuk mi például egy szűk pici utcában lakunk, velünk szemben hat emelet, az nem annyira szép.

A környéken sétálgatva egyre inkább az az érzésünk, hogy jó helyre költöztünk, ez igazi város, nem csillivili, de működik, sok bolt van, sok kávézó, sok ember az utcán. Fura dolog az elsőn lakni, minden az ablakunk alatt történik. (pl épp most vizelt valaki a szemközti ház tövébe.  Sajnos itt sokszor kell meghatározatlan eredetű tócsákat kerülgetni:( bár Dávid szerint a Kresz Géza utca rosszabb egy kicsit) A mi kis utcánk összeköt két nagyobbat, amin sok busz jár (az egyik utcán oda, a másikon vissza), így sokan sétálnak el az ablakunk alatt, ahhoz képest, hogy pont ebben az utcában csak lakóházak vannak, boltok nincsenek.

A séta után hazafele bementünk a szupermarketbe tojásért (M-es tojás tucatja! 1,04 euro, tessék átváltani), és elcsábultam a halpultnál. Vettem szardellát 0,50-ért és randomra valami olajban ázó halat, ami nem volt drága. Az volt ráírva, hogy boqueros. Itthon megkóstoltuk, savanykás volt, kicsit olyan mint a ruszli. Aztán rágugliztunk, és kiderült, hogy ez is szardella volt, csak egészen máshogy elkészítve:) ráadásul ez állítólag igen kedvelt itt, sokszor adják tapasként, majd kipróbálom. Kicsit furcsa volt, előttem két szendvics, az egyiken pici kemény sötét sós cucc, a másikon lágy olajos savanykás puha halszeletek, és elvben ugyanabból vannak... én mindig azt hittem hogy a szardella magától sós. Mindenesetre mindkettő finom volt, és én mindig is imádtam ezeket a marinált halcuccokat, csak hát Budapesten nem lehet ezen élni. Itt viszont az akciós tonhalkozerv is amit levettünk találomra a polcról, otthoni ár harmadáért, az is nagyon finom volt. Tonhalból és szardellából itt nagyon sok van, kb mint otthon levesporból. Intgetettünk a vákumcsomagolt polipoknak is, de úgy döntöttünk, hogy mivel 14 euróba kerülnek, még nem kezdünk el velük kísérletezni.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.