sze
24

 Először is köszi mindenkinek, aki olvas! Szabad kommentezni, most átállíottam, be sem kell lépni.

Jött egy kérés, hogy ecseteljem az időjárást: nos itt kérem nyár van. A lakás fekvése miatt az utcán ebből reggelente még nem sok látszik, de pl most hét ágra  süt a nap, biztos van vagy 28-30 fok. A metróban általában 26 fok van. Amikor elmentünk este, akkor sem volt 25-nél sokkal kevesebb. Azért néha van eső, ami nagyon jó mert felfrissíti a levegőt, pl hétfőn amikor először mentem az egyetemre, akkor a metrómegállóig, ami azért jó 25 perc sétára van, eléggé megáztam. Szerencsére itt minden lakóházon van erkély, így a házak mellett egy félméteres sáv viszonylag száraz. Aztán egyszer, amikor egy piros lámpánál áztam megadóan, egy kedves lány felajánlotta, hogy álljak be az ernyője alá:) És tegnap este is esett és ezért nem tudtam elmenni futni a parkba. Eső előtt egyébként olyan furán nehéz és rettenetesen párás a levegő. 

Szeretnék írni kicsit az egyetemi campusról. Azt hiszem, a világ legtöbb helyén ilyen egy campus, sorban állnak egy nagy telken az épületek, és köztük zöld fű. A BME persze nem teljesen ilyen, ott az épületek közt beton van meg kocsiút. Meg hát ez egy nagyon fiatal egyetem, csupa elég új épülettel (értsd 20-40 év). Mondjuk az épületek nem annyira szépek. az enyém pont igen,világos meg kocka, meg nagy terek vannak benne, meg még tiszta és nincs elöregedve.  Meg az építészeknek egy nagy sötét kockájuk van aminek az oldala színes, de vannak igen csúnya is. Ami itt nagyon tetszik nekem, hogy a campus tele van szolgáltatással. van pl egy csomó kávézó és étterem, eddig 4-et ismerek. A campus egyik sarkában van óvoda, ahova a dolgozók és a diákos is vihetik a gyerekeiket.  Van egy központ is a campuson, az kb olyan mint a Deák tér volt régen, alancsony épületekben kis boltok: itt van kávézó, bank, fodrász, meg ki tudja még mi. Itt is meg a campus más részein is fürtökben ülnek az emberek. A campuson lehet lenni, időt tölteni. Van hely arra, hogy ott legyél, akkor is, amikor épp nincs semmi dolgod. Erre szokták mondani a múzeumok esetében, hogy közösségi tér.  Az ELTÉn,  BME-n nem szoktam azt érezni, hogy van ilyen. 

Ráadásul a campuson helyben van a rengeteg sportpálya, erről már írtam, meg a könyvtár, amikor először arra jártunk Dáviddal, még egy mászófalat is láttunk. És főleg, ami nekem nagyon tetszik, azok a szobrok, az egyetem egy szoborpark tulajdonképpen. Jövő héten szerintem beviszem a fényképezőgépet és lefényképezek párat, eddig sajnos nem tettem meg. Egyébként a szobrokon is szoktak üldögélni, némelyik igen kényelmesnek látszik. 

Egyébként nekem Valencia más részein is irtózatosan tetszenek a szobrok. Egészen másmilyenek, mint otthon. Otthon azért van szobor, mert XY híres ember, meg 56, meg mittudomén, tekintély és komolyság és tisztelet. Itt úgy érzem, azért vannak szobrok, mert így szebb és kellemesebb a környezet. "Komoly" szobrot eddig egyet láttam, a Plaza del toros előtt természetesen van egy torreádor szobor. az összes többi modern vagy könnyed, olyanok, ami itthon csak egy játszótéren fordulhatna elő. És berakják őket mindeféle helyekre,körforgalmak közepébe például. Tegnap amikor a decathlonba mentünk, a busz elment egy körforgalom mellet, aminek a közepén hatalmas horgok voltak, olyan 3-8 méteresek. egy nagy köralakú sekély medencében álltak, ez volt a szobor, horgok.  A szépművészeti múzeummal szemben van a park fölött egy kilátóféleség, igazából csak egy terasz. Annak a két oldalán két nyurga, vonalakkal ábrázolt figura tessékel beljebb, egy elegáns úr és egy elegáns hölgy modern, szögletes ábrázolásai. Picivel arréb pedig, a fák közt áll egy hangversenyzongora áll, vasrácsból megformálva.  A Jardin del Turian átvezető hídak is többnyire körforgalomba szaladnak ele, az egyiken egy magas, olyan fakopács-szerű szobor van, igazából csak egy oszlop, némi ék alakú lemezekkel, a másikon pedig egy olyan, ami leginkább egy gyerekkönyv illusztrációjára hasonlít. Egy fej olvas egy könyvet, aminek  tetején van egy szívecske, és a fej fölött pedig egy napocska-arc van.

ja és tényleg, a körforgalmak. Itt sok körforgalom van, ahol a nagy utak egymásba futnak, mint pl otthon a Kosztolányi dezső tér meg a BAH csomópont, itt nem kereszteződések vannak, hanem körforgalmak, legalább 3 vagy 4 sávosak. Némelyikben még lámpa is van. Nekem nagyon tetszenek, meg hát ezek belül zöldek, meg még szobrok is vannak rajtuk, szóval tökjók.  Ráadásul valószínűleg forgalomszervezési szempontból is jobbak, itt dugót még nem láttunk, pedig sok autó van a városban. Egyébként a nagyobb utakon táblák jelzik, hogy a többi nagy utak felé milyen a forgalom, de eddig mindig csak azt láttuk kiírva, hogy fluid.  

Az autósok egyébként nagyon nagyon udvariasak, MINDIG átengedik a gyalogost, akkor is, ha nem a zebrán megy, vagy ha éppen piroson megy át. Minden autós! Itt sokszor van, hogy amikor hazafelé megyek, akkor az oda-vissza 3-3 sávos út tök üres, ls nekem piros van, és ilyenkor át szoktam menni. de ha ilyenkor jön egy autó, az is átenged, nem dudál, nem anyázik. Olyan is van sokszor, hogy látom hogy jön a zebra felé egy kocsi, és megállok, hadd menjena kocsi, de ez is megáll, akkor is, ha viszonylag élesebbet kell fékeznie. Úgy is van megcsinálva a közlekedés, hogy ahol gyalogosok és autók egyszerre lehetnek, pl amikor kikanyarodó autók mennének át zebrán, akkor az autósoknak sárgán villogó lámpájuk van a zebra előtt. meg máshol is láttam ilyet, hogy az autóknak a kereszteződés előtt sima pirosuk van, utána meg sárgán villogósuk, azaz ha mér benne vannak a kereszteződésben, akkor úgy kell közlekedni, mint éjszaka. Szóval nagyon barátságos és biztonságos szeintem. ja és, két sáv között várakozó motorost még nem láttunk, pedig itt sok robogó van. 

Megnézegettem jobban a bicikliutakat is. Azok vagy a járdán mennek, azaz a járdával egy szinten, vagy pedig el vannak különítva a kocsiktól legalább egy peremmel. Amikor a járdán mennek, akkor pl kikerülgetik hátulról a buszmegállókat, meg kis öblöket hagynak a zebránál várakozó gyalogosoknak. És ilyenkor a bicikliútra, fel van festve egy háromszög, ami gondolom olyasmit jelent, hogy ott keresztbe forgalom lehet. 

Amit kicsit sajnálok, hogy itt valószínűleg nehéz lesz helyiekkel összeismerkedni. Az erasmusos diákokkal ismerjük egymást, vagyunk sokan, azok, akik nem beszélünk jól spanyolul, örülünk, hogy van kivel beszélni, vannak sörözések, az tökjó lesz. De mivel az itteniek nem járnak be az angol nyelvű előadásokra, fogalmam sincs, kitől érdeklődjek pl jó éttermek meg jó klubok meg ilyesmi után. Neten próbáltam koncerteket keresni, de kevés eredménnyel, szerintem magyarországon az egyetemi városokban sokkal nagyobb azenei élet. meg itt minenhol tilos plakátolni az utcán, (és tényleg, nagy reklám sincs annyi, és hirdetőoszlop se), tehát nem jön velem szembe az A38 ehavi programja. Kezdek attól félni, hogy itt a szórakozás fő formája a hajnalban diszkóban táncolás. A nagyobb erasmusos bulik is ilyenek, a hivatalos megynitó parti egy white party volt tegnap éjjel egy partmenti diszkóban. Én azért jöttem, hogy megismerjem az itteni életet, de pont ez a része kicsit sem vonz. De félek, hogy ha bárkit megkérdezek, hogy hol lehet itt flamencót hallgatni, akkor pont annyira lesz tájékozott, mintha Budapesten megkérdezek egy egyetemistát, hogy hol lehet autentikus cigányzenét hallgatni.  majd meglátjuk, mindenestre ma est emegyünk valahova bluest hallgatni. A koncert fél 12-kor kezdődik:)

A bejegyzés trackback címe:

https://evalencia02.blog.hu/api/trackback/id/tr922320373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása