okt
9

hétköznapok

| Szerző: nellgwyn | 3:46 pm

Van pár apróság, ami számomra furcsa az itteni életben, ezekből gyűjtöttem össze párat. 

Ez első, hogy itt az iskolákban egyenruha van. Ráadásul egész csinoskák, a szokásos kockásszoknya-fehér felső vonalon mozogan, és végülis egész szépek, piros-sötétkék, sötétszöld-sötétkék, piros-zöld színek dominálnak. van olyan iskola, ahol skótszoknya szerű az egyenruha, még egy nagy biztosítótű is van elöl. és ezek a szoknyák nem kifejezetten hosszúak. Valahol a ruzafában lehet egy iskola, ahol tökjó sárga-barna zöld kockás a szoknya, az nekem nagyon tetszik. A felső a legtöbb esetben nem blúz, hanem valami teniszpóló féle, ez kicsit ront az összhatáson. Viszont még ahol blúz is van, annyir anem jókislányos az kép, legalábbis a nagyobb lányok esetében. A kislányok még aranyosak nagyon az egyenruhájukban, de nagy tiniken mr számomra máshogy fest a ruha, vagy bénán kövéríti őket, vagy kifejezetten jelmeznek hat. De lehet hogy csak én nem vagyok ehhez hozzászokva. 
Kisebb gyerekeken szoktam másfajta egyenruhát is látni, ez inkább szabadidőruhára emlékeztet,simán póló és rövidnadrág ugyanabból az a anyagból, kifejezetten játszós ruha. Nem tudom, hogy minden iskolában van-e egyenruha, de délutánonként sokszor látok anyukákat/nagymamákat, ahogy 2-3 egyencsemetét próbálnak hazaterelni. 
 

A másik, ami itt más, de nekem nagyon szimpatikus, az az, hogy itt van élet a kerekesszékesek számára is. Konkrétan az utcán, az egyetemen, mindenhol sokkal több kerekesszékest látok, fiatalt, időset egyaránt. Kávézókba, egyetemre, sőt diszkóba járnak, komolyan, amikor  a múltkor 5 pecre bementünk egy tengerparti diszkóba, akkor a 2. emeleten (!) ott ült a bárnál egy srác kerekesszékben.  Biztosan sokat segít a dolgon, hogy a járdák és a tömegközlekedés mindenhol akadálymentesítve van. Sőt, a legutóbb, amikor egy úr a valenbisi megállóban a rendszerről érdeklődött, akkor ezt egy nagyon menő metálpiros motoros kerekesszékből tette.  Ez egyébként rendszeres programmá vált, gyakorlatilag minden nap megkérdezi tőlem 1-2 ember, hogy hogyan lehet biciklihez jutni. 

A valenbisi egyébként szerintem nagyon jól működik, nagyon sokan használják. Az utolsó állomásokat most nyitják meg. Sajnos a térképen, amit kaptunk, nincs időbélyeg, így előfordul, hogy az ember odamegy egy állomáshoz, és az még nincs kész. De ugyanezek az állomások 2 nap múlva már használhatóak, pl a campuson belül most nyílt egy meg ezen a héten. Viszont sajnos a biciklik egyenetlen eloszlása miatt nem oylan egyszerű a dolog, hogy odamegy az ember a legközelebbi  állomásra, és ott lesz bickli, sokszor üres az állomás és el kell sétálni a következőig. Ezen a héten többször is így jártam. Mert hát ugye reggel az emberek elmennek a munkába meg egyetemre a biciklikkel, este meg vissza. így délután, amiko rén egyetemre indulok, a hozzánk legközelebbi állomás elég üres. Szerencsére az egyetemnél még nem volt baj a bicajjal, ott akkora forgalom van mindig ki és be, hogy mindig van hely lerakni a biciklit és mindig van amit el lehet vinni.  De olyan már volt, hogy itthon az utolsó szabad helyre toltam be a cangát. Elvben egyébként a terminál megmondja, hogy hol talál az ember szabad helyet meg elvihető bicajt, de ezt még nem sikerült használnunk. meg hát persze meg lehet nézni a neten is, csak kicsit nehézkesen. 

A közlekedést viszont itt nagyon biztonságosnak érzem (aggódó anyák megynugtatására:)). Plédául itt is sokszor van, hogy a jobbra beforduló autók keresztezik a zebrát, amin éppen a gyalogosoknak zöld van. Nos, otthon ilyenkor az autók áthúznak, vagy kikerülgetik a gyalogosokat, itt viszont az autók megállnak. Akkor is, ha én még a zebra túloldalán vagyok, és épp csak elindultam, és a kocsi 3-szor átmehetne előttem, akkor is, ha kicsit élesebbet kell fékeznie. ettől nagyon biztonságos a dolog, mert ha a gyalogosnak, biciklisnek zöld van, akkor az zöld, és az autósnak kell figyelnie. Ráadásul a zebra legtöbbször nem is a sarkon van, hanem beljebb pár méterrel, így a beforduló autók már a sarkon túl várakoznak, és így nem akadályozzák az esetleg előrefele menő forgalmat. Bár itt szerintem a legtöbb helyen van kanyarodó sáv. 

A bejegyzés trackback címe:

https://evalencia02.blog.hu/api/trackback/id/tr392358285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása